Jsou Amwayáci vymývači mozků?

Amwayáci jsou nezávislé osoby, podnikatelé, vlastníci firem. V žádném případě se nejedná o zaměstnance žádné firmy Amway, Animay, Amvej, atp. Jenže většina Amwayáků nepodniká.

Jací Amwayáci vlastně jsou?

  • Považují se za nadlidi a také to dávají na sobě patřičně znát. K tomu jsou motivováni.
  • Někteří Amwayáci (ne všichni) se chovají přinejmenším neeticky. Jsou to demagogové žijící mimo realitu. Jejich chtíč je mstvivost a mají udavačské sklony.
  • Smějou se lidem, kteří chodí do klasického zaměstnání. Paradoxní na tomto je fakt, že drtivá většina Amwayáků nevydělává nic (řada z nich ještě prodělává – knihy, CD, vstupenky na semináře a meetingy…), proto také musí chodit do klasického zaměstnání 😀
  • Amwayáci jsou učeni k tomu, že nemají říkat slova: amway, sehnat lidi, pořádáme sezení, prodej, výroky, multi-level marketing, MLM, atd. Proto se nedozvíte hned, že je jedná o Amway.
  • Amwayáci mají svá naučená hesla a naučené argumenty, která jednotně prezentují (papouškují).
  • Amway výrobky jsou pro Amwayáky velká modla. Jsou to pro ně nejlepší výrobky na světě, které mají tu nejvyšší kvalitu. Všechno ostatní je odpad. Často argumentují tím, že jsou ekologické a koncentrované. Z mého pohledu ale ani zmíněná koncentrace neobstojí – jsou drahé.
  • Nejhorší negativem některých Amwayáků, je oblbování lidí, negativní manipulace s lidmi, „vymývání mozků“ a fanatizování lidí! Tato negativní manipulace se často děje při vykládání Marketingového plánu novým „ovečkám“. Mítinky Amwayáků jsou také velkou tragédií… Z mítinků a různých seminářů „čpí“ zmíněná manipulace a fanatizování lidí.
  • Pro Amwayáka je relevantní, napsat si dlouhý seznam všech lidí, které Amwayák zná. V tomto seznamu mají být uvedeni všichni příbuzní, přátelé, kamarádi, pošťačka, pokladní v supermarketu… Tyto lidi následně Amwayák kontaktuje a verbuje je do systému.
  • Amwayáci si zakládají na studijních materiálech – knihy, CD…, které jsou jejich „fetišem“ a návodem, jak vydělat prezentované bohatství. Na čem si ještě Amwayáci zakládají? Samozřejmě, jsou to semináře a mitinky! Všechny Amwayácké materiály jsou samozřejmě za úhradu, včetně vstupenek na semináře a mítinky.
  • Amwayáci se někdy vychloubají, že jim Amway přináší nadprůměrné příjmy – 50, 100, 300… tisíc měsíčně. Vysoce paradoxní na tom je však fakt, že toto prohlašují Amwayáci, kteří chodí do klasického zaměstnání za 15 tisíc hrubého 😀
  • Amwayáci rádi chodí na semináře a mítinky (ty mají pro ně obrovskou prioritu). Chodí se tam dívat na americké milionáře 🙂 Samozřejmě, že si tam také zazpívají a zaskandují heslo GO DIAMOND!
  • Maji připraveny odpovědi skoro na všechny otázky (papouškují naučené fráze…). Nicméně jejich odpovědi jsou značně demagogické. Často jsou tyto odpovědi, jsou součástí jejich psychologického systému.
  • Někteří Amwayáci mají životní sen… Poslední den v práci pro ně přijede drahá, dlouhá limuzína s osobním řidičem. No, pěkný sen 😀
  • Jedno se ale Amwayákům musí nechat – psychologický systém mají propracovaný, a to až do každého detailu 🙁

Chcete se stát Amwayákem?

Skutečně se chcete se stát Amwayákem (verbířem lidí)? Tak jo, ale už přemýšlejte, koho si napíšete do dlouhého seznamu lidí, které budete následně kontaktovat, vykládat jim Marketingový plán a nutit výrobky! Také myslete na to, že drtivá většina lidí má k Amwayi negativní postoj, takže fakt těžko získáte lidi pod sebe, který budou nakupovat. Tento negativní postoj také může vést k tomu, že ztratíte příbuzné, kamarády, manžela, manželku…

Klasický případ Amwayáka

Takto to může být… Nováček v Amway Businessu si koupí si Startovací balíček. Napíše si seznam lidí, a následně kontaktuje své příbuzné, známé, své kamarády z dětství, svého právníka, lékaře… Stane se z něj otravný Amwayák, před kterým většina lidí přejde na druhý chodník a nebere mu telefony. Soustavně investuje do odborné literatury, CDček, seminářů a mítinků. Kupuje předražené Amwey výrobky s pocitem, že jde o nejlepší výrobky na světě, a že na tom vydělává peníze. Vydělává pár stovek, možná tisícovku měsíčně. Ale Amway Business ho ve skutečnosti stojí 3 – 4 tisíce měsíčně – vstupenky na semináře, mítinky, knížky, CDčeka… Také je potřeba počítat investice při oslovování lidí ze seznamu – pohonné hmoty, telefonické hovory, internet… To ani nemluvím o volném čase, který lze strávit mnohem efektivněji. Pokud jde o ten čas, tak myslete na to, že také máte jisté povinnosti doma – manžel, děti… Pokud budete zanedbávat rodinu, tak veřte, že to nemusí dopadnout dobře… Veřte, že Amwayákem budete do smrti. I když už dávno nebudete „Amway“ dělat, tak vás všichni za Amwayáka budou považovat! Vyplatí se to?

Tak co, stane se z vás milonář v tom „nejlepším“ byznysu na světě?

Tento článek, vystihuje sujektivní názor autora, na danou problematiku.

33 Responses to Jsou Amwayáci vymývači mozků?

  1. Mám velice špatné zkušenosti s Amway. Kamarádka kvůli tomuto „byznysu“ opustila manžela 🙁 Byla jsem svědkem toho, jak se z mé nejlepší kamarádky – inteligentní holky, stal magor a demagog 😥 Připadá mi to úplně jako sekta 🙄

  2. Souhlasím s Janou, Amway je sekta! Můj kamarád tomu taky úplně podlehnul. Během několika týdnů, co se dal k Amway, tak se úplně změnil. Stal se z něj nesnesitelný člověk, nemluvil o ničem jiném, než o Amway – jak hodně zbohatne 😯 Fakt, bacha na to!

  3. Někdy před deseti lety, jsem si vyslechnul ty emvejácký lži. Byl jsem nalákán na ten jejich mítink, ze kterýho jsem se ještě měsíc vzpamatovával. Po mítinku jsem byl dlouze přemlouván pěti emvejáky, ať jdu do toho jejich byznysu. Prej, že budu vydělávat 150 tisíc měsíčně a koupim si všechno na co si ukážu :mrgreen: To sem už nevydržel a odešel jsem pryč. Normální člověk na takovej blábol neskočí ❗

  4. Jsem opravdu velice znechucen touto stránkou a diskuzí 😡 O Amway nevíte nic! Amway a pyramida? A co jsou firmy? To jsou pyramidy! Nahoře jsou majitelé firem a dole dělníci. Co je Česká republika? Opět pyramida! Amway a vymývání mozku? A co je televize, reklama? To je vymyvani mozku největší!
    Já jsem v Amway šest roků. První měsíce jsem sice vydělával „pouze“ 2-3 tisíce měsíčně, ale dnes vydělávám 100-120 tisíc měsíčně! V Amway máte velkou šanci vydělat slušné peníze. Netvrdím, že toho dosáhne každý. Startovací balíček stojí pouze 1130,- Kč. V jakém jiném podnikání vyděláte takové peníze, za tak nízkou počáteční investici? V žádném! Amway je velká příležitost pro každého 😉

  5. @Amway
    Jste ukázkový příklad člověka – amwayáka, který postrádá vlastní názor a pouze opakuje naučené fráze ze setkání vymývačů mozku. Jen tak mimochodem, pokud si myslíte, že vám závidím těch 100 tisíc měsíčně, pardon 100-120 tisíc měsíčně, tak se velice mýlíte. Já peníze každému přeji. Až na to, že vy nám tady lžete. Stejně jako celá propaganda amway 😈

  6. @Amway
    A když máš takový prachy, proč vůbec lezeš na takový stránky a neužíváš si radši svých miliónů? :mrgreen:

  7. Náhodou jsem narazil na tuto stránku a rozhodl jsem se také přispět svou zkušeností s Amway. Byl jsem společně s manželkou u jednoho známého, kterého oba známe léta. Před půl rokem se dal do Amway, o čemž jsem nic nevěděl. Celý večer nám říkal: stanou se z vás milionáři, určitě z vás budou milionáři, vy to zvládnete atp. Ještě před půl rokem, byl tento člověk normální. Od doby, co je v Amway, tak se z něj stal takovej magor. Už nepochybuji o tom, že v Amwayi vymývaji hlavy.

  8. V Amway byznysu si jenom naděláte nepřátelé a ty motivační miliony taky nevyděláte! Vím o čem mluvím, byl jsem u nich dva roky 🙁

  9. no nevím zda ste si poradne precetly clanek,ale pise se tu ze amwejaci nejsou stejni..nekteri mozna sfanatizuji a nekteri ne..zalezi kdo a jak to veme za sve a neznamenato kdyz jste se setkali s nekym takovym tak ze amway je nejaka spatna vec….

  10. @brakers
    Přesně tak – všichni amwayáci nejsou stejní. Ti, kteří v „amway“ vydělávají minimum, nebo nic, tak jsou normální. Ten, kdo chce v „amway“ uspět – vydělávat velký prachy, tak musí uhánět lidi 😮

  11. @ martinasek Vysoká škola nemá smysl – řekl někdo, kdo jí nedodělal….
    Učit se AJ je na houby, protože sem se „učil“ 5 let a stejně nic neumím…
    Řidičák?U nás ho nikdo nemá, tak to ani nemá smysl to zkoušet…
    Vlastní firma? Blázníte, jako zaměstnanec jsem na tom líp, živím stát a šefa a já sem přeci lidumil 🙂
    Po těchto zkušenostech jsem 2 roky zkoušel(a) Amway a ono to nefungovalo. A když jsem já vrchnoí „bonehead“ neuspěl, tak nikdo nemá šanci, já to vím, vždiť sem tam byl 2 ROKY!

  12. @ Soptik21
    Možná se budeš divit, že přiznám, že „amway“ šance je… Šanci mají ti největší manipulátoři lidí… Ti, kteří mají mega dlouhý seznam lidí, které mají oslovit… Ti, co na „to“ mají žaludek… Ti, pro které je relevantnější seminář „amway“, než vlastní svatba… Atd.

  13. @ admin No vidíš, takže lidé se závazkem ke svěmu cíli…
    Jen slovo „manipulátoři“ bych nahradil slovem „motivátoři“ 😉 Jinak s Tebou ve skrze souhlasím 🙂 Nejsi nak hloupej, jak sem si z počátku myslel, nepokaž si to…

  14. @ Soptik21
    Díky za poklonu 🙂 No, někdo tomu říká motivace, já tomu říkám negativní manipulace 😮

  15. @brakers
    Naprosto každej NVP tvrdí, že manipulaci nepodleh a nepodlehne.. Ovšem z jejich monologů a vyjadřování si tím už dávno jistý nejsem 😀

  16. @ Pavel
    Přesně tak… Amwayáci mají svá naučená hesla, která všichni shodně používají. To je také důkaz, té negativní manipulace.

  17. Vy všichni, kteří tady kritizujete Amway jste všichni velice chytří. 😛
    Mě by zajímalo, kolik vy všichni dohromady vyděláváte, v jakých autech jezdíte, jak vypadá vaše bydlo a jaké máte vztahy se svým okolím.
    Taky by mě zajímalo, jak na tom budete za 10 nebo 20 let. Je mi jasné, že kdo z vás na tom bude hůře, tak uděláte emocionální rozhodnutí a najdete si viníka zas někde jinde. Např. „stát za to může“. Proč uděláte toto emocionální rozhodnutí? Protože je vám nepříjemné říci ostatním „zaspal jsem dobu“ nebo „nediverzifikoval jsem svůj příjem“. Bude pro vás nepohodlné říci „můžu si za to sám“.
    Přesně tací jako jste vy mne kritizovali prvních 6 měsíců, kterých jsem nevydělával ani 1000 Kč/měsíc. Ano, bylo to mou neschopností, ale má neschopnost závisela na tom, že jsem se bál přesně takových lidí, jako jste vy a vám podobní negáči. Už několikrát jsem se chtěl rozhodnout, že s tím skončím. Naštěstí mne podporoval upline. Dodával mi sebedůvěru a říkal, že na vás nemám brát ohledy, protože lidi, jako jste vy, my nehledáme. Vždy mě přesvědčoval a ubezpečoval, že někde čekají schopní lidé, kteří mají o takovouto příležitost zájem a nemají žádnou příležitost, jak by si přilepšili.
    Měl pravdu a jsem tomu rád.

  18. pracuj na sebe

    libi se mi hláška : že drtivá většina lidí má k „Amway“ negativní postoj, takže fakt těžko získáte lidi pod sebe = dobry blabol… . Tento negativní postoj také může vést k tomu, že ztratíte příbuzné, kamarády, manžela, manželku… – no ja jsem tento obchod nabidl svym kamaradum – nekteri rekli jo jdem do toho, nekteri rekli ne – ale rozhodně je neprudim – řekl jsem jim o tom 2x ne víc a oni vědí že toto podnikani dělam, a nemyslím si že je potřebuji ke štěstí je tady 6 miliard lidí – pro čechy tady je slovensko tj 10 milionu + 7 milionu a kdo umi jiny jazyk ma k dispozici dalsi …. neni potreba nekoho nahanet. – kdo chce at se zapoji kdo ne taky ok. 😯 Tento negativní postoj také může vést k tomu, že ztratíte příbuzné, kamarády, manžela, manželku… — k teto větě ještě dodám, že mi bylo nabidnuto pojištění od kamaradu (a nepřestal jsem k vuli tomu s nima mluvit) bylo mi nabidnuto změna operatora od znamych, bylo mi nabidnute jiné pracovní místo a pořad se s těmito lidmi normalně bavim. Ja vim co dělaji oni – Oni vědi co dělam ja. a je to OK. za celou dobu podnikani jsem neztratil kamarada – byloby docela zajimave kdybych ztratil kamarada za to ze ma vysokou holku, za to že má pojištění u Alianz, že jeho auto je skoda, že ma tri děti, že pracuje w realitni kancelari, za to ze buduje Amway, za to ze ma vysokou skolu – dotaz je to opravdovy kamarad ? kdyz vas osoci za to ze vy mate Megane a on ne …. 😀 v takovem pripade se obudu.

  19. @ pracuj na sebe

    Emwej byznys je kontroverzní byznys, proto nesmíte zprvu říct, že se jedná o „amway“. Tento byznys má špatnou pověst. Mnoho lidí „amway“ pokládá za pyramidu (vím, že to tak není). Většina lidí, které amwayák osloví, tak řekne ne. To, že každý amwayák ztratí rodinu, atp. tak to není, ani jsem to nemyslel. Je to individuální, pokud je amwayák normální, tak o známé nepřijde… Tento druh amwayáka však moc nevydělá. Pokud někdo lidi doslova verbuje, tak se mu tyto lidi raději vyhnou…

    Pár keců…

    „Když budete kontaktovat lidi, tak se rozhodně vyhněte výrazům Amway, prodej, výroky, sehnat lidi, … Toto jsou termíny, které mohou být při kontaktovaní velice nebezpečné.“

    „Sestavit seznam znamená, napsat všechny lidi, který znáte. Né ty, na který máte telefon. Ale všechny, který znáte!“

  20. @ admin
    Ne, ty to asi nechápeš. Mnoho lidí si Amway spojuje totiž s chozením po domech, ťukáním na neznámé dveře a nabízením výrobků.
    Tak tomu bylo začátkem 90. let, kdy sem přicházeli Merkaatzovi a Schwarz. To byly zdejší počátky, kdy tu byly z produktů Amway pouze čistící prostředky a to jen část ze sortimentu (zpočátku jen LOC a Dish Drops pokud vím).

  21. @ Lubo Pářa
    Ano, přesně tak, mnoho lidí „amway“ spojuje s podomním prodejem, ale jak říkáš, dnes už to tak není. Podomní prodej firma Amway nedoporučuje 😉 Stejně tak vím že, že „amway“ není nelegální pyramidová hra či letadlo. Nicméně, jak podomní prodej, tak pyramidu, to si lidé myslí o „amway“. Proto je těžké shánět lidi do tohoto systému…

  22. @ admin
    Jéé, to je hezké. To jsem moc rád, že už to konečně víš.

    To že to není lehké, hned neznamená, že by to byl důvod se toho vzdát. Mně větší překážky nevadí. Zvlášť když už jsem je překonal a vím, že to i tak jde.

    To že si lidé Amway pletou s podomním prodejem a pyramidou je důvod jim vysvětlit, že to tak není. Amway se nechová klasickým spotřebitelským způsobem, proto nejsme v obchodech a nemáme mediální reklamu. Náš přístup je více osobní a proto záleží na každém jednotlivci, jak danou problematiku vysvětlí.
    Ale kdyby naopak každý věděl vše o Amway, pak by přišla jedna velká vlna, těch kteří jsou schopni si v sortimentu najít nějaké výrobky. Pak teprve by to pro některé bylo tak těžké shánět další spolupracovníky a odběratele, že by se rozhodovali, zda pokračovat či ne.
    Ostatně některým to připadá těžké právě teď. Jak moc snadné to bylo asi pro ty, kteří tu začínali úplně od začátku? Určitě mnohem těžší.

    Vždy jsou nějaké překážky, ale na vrchol se kdokoli dostane jen přes ty největší. Nejhorší na tom je to, že si mnoho lidí myslí, že vrcholu mohou dosáhnout bez těch větších překážek a tak překonávají už jen ty, které překonávat umí.

  23. Na naší škole (vysoká) říkají, že Amway je sekta, je to tak?

  24. Ano, je.

    Úroveň „vysokého školství“ v čechách byla, je a vždy bude velmi vysoká.

    Takže co se tvrdí „na vejšece“, zejména pak té české, tak to je pravda na 100% !!!

    A kdyby ti někdo chtěl někdy v životě, kdykoliv, třeba v budoucnu, na stáří, tvrdit něco jiného, tak mu prosímtě nikdy nevěř. Má jistojistě vymytej mozek a je strašně zmanipulovanej.

  25. Ano, rozhodně je.

    Úroveň „vysokého školství“ v čechách byla, je a vždy bude velmi vysoká.

    Takže co se tvrdí „na vejšece“, zejména pak té české, tak to je pravda na 100% !!!

    A kdyby ti někdo chtěl někdy v životě, kdykoliv, třeba v budoucnu, na stáří, tvrdit něco jiného, tak mu prosímtě nikdy nevěř. Má jistojistě vymytej mozek a je strašně zmanipulovanej.

  26. Jsou některé „motivační organizace“ sekty? Jsou tam sektářské rysy? Ano, jsou…

    Nejprve se pojďme podívat, čím se taková sekta vyznačuje: Tajnůstkaření, má svého vůdce, mají své modly, izolují se, musí dodržovat daná pravidla, sekta deformuje osobnost, v sektě se často vykonává manipulace/vymývání mozku…

    1/ TAJNŮStKAŘENÍ – do poslední chvíle musejí amwejáci zamlčovat, že se jedná o amway byznys. Amway motivační organizace mají zaheslované weby – RCE, SETZER… – http://czblog.cz/delat-amway-nebo-ne-zahadny-web-rce-jedna-se-amway/

    Vždyť jejich vůdce nařizuje…

    „Když budete kontaktovat lidi, tak se rozhodně vyhněte výrazům amway, prodej, výroky, sehnat lidi, … Toto jsou termíny, které mohou být při kontaktovaní velice nebezpečné.“

    „Nejdřív toho člověka oslovím a pak se představím. Potom řeknu, že spěchám, ale mám pro tebe důležitou věc: Začal jsem spolupracovat s firmou, kterou si můžete říct jakou chcete – my používáme třeba firmu King asociec… nemůžu ti nic slíbit, ale daji se vydělat slušný peníze…“

    Výukové systémy jsou v komunitě:

    Vždyť emweják ACZ říká…

    „Motivační výukové systémy v amwey jsou v komunitě, která vzdělávání rozumí (tou nejste) za jedny z nejefektivnějších, nejúčinnějších a nejsmysluplnějších na celém světě.“ viz. http://czblog.cz/amwayak-nemam-rad-normalnost-desi-me/

    2/ VŮDCE – Každá „amway“ organizace (RCE, SETZER…) má svého vůdce – Čížek, Hassmann… Na seminářích je lidi doslova obdivují, jako nějaké nadlidi. Tleskají jim, poskakují, dupají, tancují…

    3/ MODLA – pro amwejáky jsou velkou modlou „amwej výrobky“ + jejich vůdci.

    4/ IZOLACE – amwejáci často přicházejí o své přátelé, kamarády, známé, příbuzné… A to především díky své vlezlosti, nahánění lidí, verbování, fanatismu, demagogickému myšlení a konání. Ano, amwejáci se vyznačují vlezlostí a dotěrností. Koukněte na anketu a video na tomto blogu – http://czblog.cz/vyznacuji-se-amwayaci-vlezlosti/

    Amwejáci jsou učeni – manipulováni k tomuto…

    „Sestavit seznam znamená, napsat všechny lidi, který znáte. Né ty, na který máte telefon. Ale všechny, který znáte!“

    „Dokonce na seznam patřeji i lidi, u nichž nevíte ani jméno! Na seznam patřeji i takový lidi jako… pošťačka, chlap co měří plyn, pokladní ze supermarketu, atd.“
    http://czblog.cz/amwayaci-jsou-nahaneci-lidi/

    „Pište si na seznam svoje spolužáky ze základní školy, ze střední školy, svoje spolupracovníky z prvního zaměstnání, z druhýho zaměstnání, i z patnáctýho zaměstnání. Pište si tam svoji první holku, svoji devatenáctou holku, pište si tam sousedy, napište si tam třeba i někdo tchýni, rodinu… Pro seznam máme takovouhle pomůcku – tady to jste vy a tady je vaše rodina… takže napíšete okruh vaší rodiny… potom je tady okruh vašich známejch, známejch je víc než rodiny. Zpravidla to tak bývá, že víc lidí znáte, a všichni co znáte, nejsou ve vaší rodině. A potom je tady ještě další okruh lidí, a těm mi říkáme, že to jsou neznámé lidi – těch je nejvíc. I vy máte asi víc neznámejch lidí, než známejch. Na seznam píšete rodinu a známý. A jsou tam ještě některý lidi, který vy znáte, ale oni vás neznaj, anebo ještě neznáte jejich jméno, např. pošťačka. Já se vždycky ptám: Máš na seznamu pošťačku? No já nevim, jak se jmenuje…“

    „Známe lidi z chaty, známe lidi z kostela, když chodí do kostela. Známe lidi ze sousedství, sousedi a jejich příbuzný. Obrovskej zdroj lidí na seznam! Dámy znají lidi z porodnice. Pánové znají lidi z armády, vojska. Co třeba z nemocnice? Někdo kdo ležel v nemocnici, na pokoji se 3, 4 lidma, seznámil se s nemocničním personálem, atd. atd. Známe lidi z obchodů, úřadů, tanečních, ze svých tanečních, nebo tanečních svých dětí. Známe lidi z různých zábav, diskoték, plesů, atd. Známe lidi z hospody. Potom si můžete třeba napsat stranou seznam lidí, o kterých víte, že podnikají – seznam podnikatelů. Nebo kdo z vás jste podnikatel. Nebo pracujete v obchodě, tak máte seznam zákazníků. Nebo seznam dodavatelů. Obrovskej zdroj jmen lidí na seznam. Známe lidi z různýho cestování, z dopravních prostředků – taxiku, vlaku, autobusu… Kdo jezdí pravidelně vlakem, někam do práce, nebo autobusem nějakou linkou. Vždyť tam furt jezději ty stejný lidi! A není problém, si je napsat na seznam! Já vím, že třeba nevíte jak se jmenujou, ale můžete si napsat nějaký poznávací znamení – chlap v černým kabátě, který jel půlšestkou, třeba.. A až se s ním příště sejdete, můžete se s ním seznámit. Známe lidi z místní politiky – svého starostu, svého poslance, členy zastupitelstva, atd. Známe lidi, který bydlejí né v našem městě. To je další poznávací znamení některých lidí, který znáte – lidi mimo město. Známe lidi bohatý, o kom víte, že je bohatej…“

    5/ DODRŽOVÁNÍ PRAVIDEL:

    Nucení chodit na mítinky, semináře (guru amwayáci rejžují na vstupenkách, které stojí nemalé peníze). Vždyť jejich vůdce tvrdí… „Mítink amway má prioritu! To je něco, co vám může vydělávat obrovské peníze do budoucna.“

    „Seminář má přednost před rodinejma oslavama, svatbama, atp. Byznys je to, co nás živí a vydělává na to, aby jsme vůbec měli, kdy takovýhle slavnosti pořádat, a z čeho. Prostě byznys má přednost! A mít lístek na příští seminář, už na tomto semináři, je jedno z takových závazků! Protože čím dřív, máte takový lístek u sebe, tím dřív ho můžete prodat někomu dalšímu.“
    http://czblog.cz/seminar-amway-ma-prednost-i-pred-svatbou/

    Emwejáci si museji napsat dlouhý seznam lidí. Vždyť „amway vůdce“ říká… „Napište si na seznam všech lidí, které znáte!“

    Zatajovat věci. Vždyť jejich vůdce tvrdí… „Když budete kontaktovat lidi, tak se rozhodně vyhněte výrazům amway, prodej, výroky, sehnat lidi, … Toto jsou termíny, které mohou být při kontaktovaní velice nebezpečné.“

    Atd.

    6/ DEFORMACE OSOBNOSTI – z některých amwayáků se stávají demagogové a fanatici, což vede k izolaci k okolnímu světu. Každý se jim raději vyhne, protože mají oslovovat všechny lidi (známé i neznámé), který znaji – příbuzné,. známe, pošťačku, pokladní, lékaře, starostu, lidi z kostela… Jediné, co poté amwejákům zbývá, je ta jejich komunita.

    Ten styl života je pro emwejáky jen to JEDINÉ možné, to nejdokonalejší a nejlepší na světě. Vše ostatní je špatné a zlo. A to včetně Admina.

    7/ POVAŽOVÁNÍ SE ZA NENORMÁLNÍHO ČLOVĚKA – ano, je to tak, někteří amwejáci se nepovažují za normální lidi. Amwayák ACZ tvrdí…

    „Nechci být definován jako „normální“ člověk.“

    „Nemám rád normálnost. Děsí mě. Je průměrná, šedá, nudná, nepohne se, nikam nejde, pořád hnije na místě.“

    viz. http://czblog.cz/amwayak-nemam-rad-normalnost-desi-me/

    8/ VYMÝVÁNÍ MOZKU-MANIPULACE – některé knihy, cédéčka, semináře a další setkání slouží k manipulaci s lidma… Něco z negativní manipulace (hovoří vůdci motivačních organizací):

    „Už nikdy nebudete muset vstávat v určitou hodinu – chodit do práce. Celý zbytek života budete spát do kolika se vám zachce.“

    „To víte, to je jako když se ráno probudíte a slyšíte, ze váš dům někdo vysává a ohlídnete se vedle sebe a manželka ještě leží v posteli… protože někdo jinej vysává váš dům. A to je, když se ráno proberete a nemusíte vstávat. Když se vám nechce, kouknete kolik je hodin a pak se otočíte na pravej bok a řeknete si – ještě si dám hoďku. A když to bude středa a vám se nebude chtít pracovat, tak si řeknete – dneska si zasloužím dovolenou. A dáte si ji, protože vy jste svůj vlastní šéf!“

    „Uvařte všem lidem silný kafe. To se vyplatí, protože lidi si dají kafe, voni řeknou, že to je silný, ale když už jste jim ho dali, tak ho vypijou, a podívají se na plán, půjdou domů, lehnou si do postele,(…) teďka si lehne, ona na něj kouká, v jednu hodinu v noci on pořád…, ona: „Co se ti děje, proč pořád koukáš takhle na strop?“, a on říká: „Já vidím kruhy!“, on neví, že to je silný kafe! A manželka se na něj podívá ve čtyři, a on už tam ani není, v tý posteli! Sedí na záchodě, už má odmotanou půlku ruličky a píše seznam, jo?“

    „Schválně se snažím, a to si myslím, to je klíč, k tomu uspěšnému dovedení toho procesu do konce, ty otázky klást sugestivně. Tzn. snažím se, ty otázky klást, tak aby ho naváděly k pozitivní odpovědi, aby to nebyly takový ty otázky, na který existuje mnoho různých odpovědí. A vedu ho k tomu, aby odpověděl, tak já chci slyšet.“

    „Když hodinu a půl na tom marketingovým plánu stravím, tak potom bojuju za každýho toho člověka, snažím se ho získat, protože i kdyby to mělo bejt prázdný kolečko, který si jednou za čas něco nakoupí, tak ho budu mít raději ve skupině já, než někdo jiný. Protože nikdy nevím, jestli třeba za rok nebo za dva se situace nezmění a on nedostane chuť se do toho pustit, anebo jestli mi třeba náhodou nepřivede k někomu, koho bych mohl zainvestovat. Když už jsem s někým strávil ten čas… Pokud mi rovnou neřekne – hele jdi do prdele, tohle to nechci… ani čtrnáctimetrovou tyčí bych se toho nedotkl… Prostě nemám zájem, a jestli mi vlezeš na pozemek, tak tě zastřelím brokovnicí do hlavy. Tak furt ještě bojuju. Když mi řekne tohle, tak mu řeknu – tak jdi do prdele. Já nemám zájem se s tebou dál bavit… Jinak bojuju, bojuju, bojuju…“

    „Je strašně důležitý pracovat na 100% a používat na 100% vlastní výrobky! Kdo nepoužívá na 100% vlastní výrobky, tak nedělá tento byznys – jenom dělá, jako že dělá. A náš byznys je bohužel tak spravedlivej, že se to na nás, vás objeví. Já jsem měl problém vysvětlit svojí mámě, že když nepoužívá náš prášek na praní, kterej má hodnotu 11,75 bodu, že mě tím připravuje o velký peníze. Pracuje v gastronomii a její šéf jí dává prací prášek zadarmo.“

    „Nebo vám řekne: Já používám skoro všechny výrobky. Já řeknu 100%! On říká: Já nemůžu používat mýdlo, já jsem na mýdlo alergickej. To nevadí! Tak si udělej ve zdi díru, dej si tam trezor, od kterýho budeš mít klíče jenom ty a tam si dej mejdlo, na který nejsi alergickej. Ale na umyvadle bude naše mejdlo!!!

  27. Ovšem vrcholem oblbování lidí a manipulace s lidma, je tato emwejácká pohádka o dlouhé, drahé limuzíně:

    „Na poslední den v práci pro vás přijede velká, dlouhá limuzína, a teďka vrátný volá šéfovi „Pane řediteli, je tady nějaká státní návštěva, která přijela velikánským autem. Vy nekoho čekáte? Ne, nikoho!“ V čele kancelářské budovy je z toho haló, co tam dělá to velké bíle auto, které stojí už hodinu před vchodem? Pro koho to přijelo, nebo kdo s tím přijel? Jestli náhodou nepřijel nějaký ministr, nebo něco takového. A vy si děláte v klidu svoji práci a hodiny odtikávají a blíží se konec pracovní doby. A všichni ti, co se vám celou dobu smáli, tak maji oči na vrch hlavy a už stojí na autobusových zastávkách a koukají, kdo bude do toho auta nasedat, co je to za honoraci. A vy v tom sáčku, v kravatě vycházíte… Vycházíte z těch dveří, do kterých jste museli chodit každé ráno a odcházet každé odpoledne. Takhle se ohlédnete a říkáte si „Tak tady už nikdy, po celý zbytek svého života, nebudu muset strávit ani minutu!“ A říkáte si „Stálo to za to!“ Příchazíte k té bíle limuzíně a borci tam stojeji na těch autobusových zastávkách, a teď se strkaji, stouchaji do sebe loktama a říkaji „Hele podívejte se na něj, to je ten emveják“. To jsou oni, co se choději koukat na ty auta, oni si blázni snad mysleji, že jednou něčim takovým budou jezdit, nebo co. Hele, běžte někdo za nim. On k tomu jde, on si snad do toho chce sednout! Vždyť to jestě poškrábe, aby nám neudělal ostudu! Teďka vy tam prostě přijdete k tomu auťáku a zaťukáte na okénko, řidič si tam čte noviny, protože měl přijet o 3 nebo 4 hodiny dříve, a když se mu představíte, tak on si okamžite nasadí placatou čepici, vyleze a otevře vám dveře, klaní se. Vy si sednete do toho velikánského, obrovského auta, kde je prostor jak na letišti, nalejete si z baru colu a říkáte „Pane řidiči, tak jedem!“. Ale tak patnáct kilometrů za hodinu, já si to chci užít!“. A teďka kolem těch autobusových zastávek, který jsou obležený kolegama z práce, kteří se vám smáli a ukazovali si na vás prstem, tak vy kolem nich pojedete tou limuzínou, těch patnáct kilometrů za hodinu a budete jim připíjet – čau kluci, už se neuvidíme… Když se vám budou smát moc, tak jim můžete třeba udělat tu kulišárnu – bylo to ve středu, a druhý den ve čtvrtek, až ti vaši kolegové ve čtvrtek ráno budou muset v půl šestý jít do práce, tak před tou budovou je bude vítat bilboard – na něm bude vaše rozesmátá tvář a nad tim bude napsáno „Já už jsem svobodný! A co vy?“. Taková velká mechanická ruka jim bude mávat. To nebude špatný! Takže teďka si napište velký seznam lidí a uvidíme se na semináři.“

    Fakt těžká pakárna (sekta?), ten emwej byznys 😯 😡

  28. Přesně tak. Díky admine za předložení „faktů“.

  29. Acz:
    Chceš snad říct, že Hassmann s Čížkem jsou lháři???

  30. Ano. Jednoznačně, největší, jaké jsem kdy poznal. Ty jsi proti nim světec.

  31. Jejda admine, vidím, že jsi u toho psychouše ještě nebyl,… fakt bys tam měl zajít, možná se probereš. Hassmanna ani Čížka si prosímtě neber do huby, taková nula jako ty, která jen sedí u počítače a ňihňá si ego stupidními a urážlivými příspěvky na svém vlastním blogu, tak taková nula jim nesahá ani po kotníky… GO DIAMOND

  32. Lubo Pářa :
    Vy všichni, kteří tady kritizujete Amway jste všichni velice chytří.
    Mě by zajímalo, kolik vy všichni dohromady vyděláváte, v jakých autech jezdíte, jak vypadá vaše bydlo a jaké máte vztahy se svým okolím.

    Lubo Pářa :
    Vy všichni, kteří tady kritizujete Amway jste všichni velice chytří.
    Mě by zajímalo, kolik vy všichni dohromady vyděláváte, v jakých autech jezdíte, jak vypadá vaše bydlo a jaké máte vztahy se svým okolím.
    Taky by mě zajímalo, jak na tom budete za 10 nebo 20 let. Je mi jasné, že kdo z vás na tom bude hůře, tak uděláte emocionální rozhodnutí a najdete si viníka zas někde jinde. Např. „stát za to může“. Proč uděláte toto emocionální rozhodnutí? Protože je vám nepříjemné říci ostatním „zaspal jsem dobu“ nebo „nediverzifikoval jsem svůj příjem“. Bude pro vás nepohodlné říci „můžu si za to sám“.
    Přesně tací jako jste vy mne kritizovali prvních 6 měsíců, kterých jsem nevydělával ani 1000 Kč/měsíc. Ano, bylo to mou neschopností, ale má neschopnost závisela na tom, že jsem se bál přesně takových lidí, jako jste vy a vám podobní negáči. Už několikrát jsem se chtěl rozhodnout, že s tím skončím. Naštěstí mne podporoval upline. Dodával mi sebedůvěru a říkal, že na vás nemám brát ohledy, protože lidi, jako jste vy, my nehledáme. Vždy mě přesvědčoval a ubezpečoval, že někde čekají schopní lidé, kteří mají o takovouto příležitost zájem a nemají žádnou příležitost, jak by si přilepšili.
    Měl pravdu a jsem tomu rád.

    Chceš to vědět, tak dobře. Chce to sice hrnec odvahy, ale dobře: coby překladatel z AJ a NJ si měsíčně přijdu v průměru (průměr spočítán za 11 let) na 4,6násobek současné průměrné hrubé měsíční mzdy v ČR. Jsem sám svým šéfem, pracuji kde chci a kdy chci. Po VŠ jsem přitom nastoupil coby středoškolský učitel s 12. platovou třídou za 12 870 Kč hrubého.

    Milý trAmwayáčku Lubo, ten, kdo opravdu peníze má, se s nimi neohání, kamkoli přijde. A taky vyznává docela jiné hodnoty než auta, protože na pomíjivosti, kterou auta reprezentují, mu až tolik nezáleží. Mimochodem, jezdím oktávkou II a nemám sebemenší potřebu ji měnit za třímilionové auto. Znám lepší způsoby, jak se svými penězi naložit.

  33. Odpověď na otázku, zda jsou vrcholní představitelé MLM systémů vymývači mozků, poskytuje již kratičká studie tehdejšího studenta, nyní psychologa Mgr. Daniela Štrobla.
    Článek byl publikován v periodiku Psychologie dnes, č. 4/1996. Jak se dozvíte níže, metody a praktiky emelemkářů se ani za více než 15 let ani trochu nezměnily:
    ************
    TRENDY V PSYCHOLOGII
    P S Y C H O L O G I C K Á M A N I P U L A C E V M U L T I L E V E L M A R K E T I N G U
    V poslední době se hodně hovoří o tzv. psychologické manipulaci v sektách. Jen někdo však tyto praktiky vztahuje na multilevel marketing (dále jen MLM). Je to pochopitelné, neboť tato forma podnikání je u nás v podstatě mladá a tudíž daleko méně známá než řekněme Svědci Jehovovi, kteří zde mají delší tradici, a tak jsou pro psychology snáze definovatelní. Tuto mezeru bych se rád pokusil alespoň stručně vyplnit na základě poznatků, kterých se mi o tomto fenoménu dostalo.

    Začněme tím, jak probíhá získávání nových členů. V případě sekt máme speciální termín lovebombing – který znamená, že jedinec je konfrontován se skupinou lidí, projevujících mu naprosto nekritické přátelství, lásku, náklonnost atd. Účel je jasný. Získat sympatie potenciálního člena a tím jej dostat. Následuje cosi, co lze nazvat vize – ujištění, že pokud se člověk stane členem té či oné náboženské skupiny, čeká jej věčný život, vykoupení, spása atd. U MLM to vypadá velmi podobně. Adept je kontaktován (svým známým po telefonu, pomocí lístečků rozdávaných v metru apod.) a pozván na schůzku. Ta obvykle probíhá tak, že je mu vysvětlen tzv. marketingový plán. Ten je vypracován tím způsobem, že se nejdříve hovoří o obecných věcech týkajících se vydělávání peněz. Pomocí často velmi demagogických metod se dojde k tomu, že ať uděláme cokoli, je to špatné a nepřinese nám to ani peníze, ani štěstí. Dále jsme dotazováni na to, co bychom si přáli a pořídili, kdybychom na to měli. Poté nám náborář vysvětlí, že toho nemůžeme nikdy dosáhnout, a proto bychom si měli najít alternativní zdroj financí.

    Nato je předložen systém určité MLM firmy. Vždy je to jakási pyramida prodejců či spotřebitelů, která svými nákupy vytváří kapitál, jehož část je později zpětně rozdělována členům přímo úměrně k jejich obratu. Částky, které tak vznikají, narůstají do astronomických výšek a potenciální člen se chtě nechtě dostane do zajetí svých vlastních pudů, které prahnou po osobním vlastnictví. Tvrzení, že vstup je ryze dobrovolný, tedy kulhá, neboť člověk ovládaný svými pudy jedná v podstatě nevědomě a tedy nesvobodně. Tolik tedy o vizi u MLM.

    Co se týká metody lovebombing, ta je zde zastoupena též. Vysvětlování marketingového plánu totiž probíhá obvykle veřejně a s aktivní účastí členů. Ti vytvářejí záměrně atmosféru hlubokého přátelství a pohody. Navíc je zde neustále omílán fakt, že se v podstatě jedná takřka o charitativní činnost. „Ty pomůžeš řekněme šesti kamarádům stát se milionáři a staneš se jím sám“. Jedinec je vystaven tlaku lidí, tvrdících, že jen oni jsou jeho přátelé, chtějí jeho dobro (na rozdíl od zlého šéfa), že mu pomohou stát se bohatým a šťastným. Na této úrovni se peníze kladou na místo jen jakéhosi vedlejšího produktu. Potenciálnímu zájemci se dostane ujištění, že je nesmírně milý a inteligentní, že o něj bude postaráno a veselejší zítřek je tedy nevyhnutelný.

    V okamžiku, kdy člověk neodolá a stane se členem, psychologické metody manipulace pokračují. Vzhledem k tomu, že některé firmy dávají svým dealerům různě dlouhou dobu na zrušení licence, spojené s vrácením peněz, je prvořadým úkolem distributorského systému napojeného na mateřský podnik, nového člena udržet. K tomu slouží především tzv. semináře. Konají se obvykle jedenkrát za měsíc a praktiky, kterých se zde užívá, jsou skutečně na velmi vysoké psychologické úrovni. Nováček je nejdříve několik týdnů dopředu ujišťován o jedinečnosti, dokonalosti a neopakovatelnosti takové akce. Ta probíhá většinou v nějakém velkém sále či sportovní hale, kam se sjedou dealeři z celé republiky a čeká je přednáška člověka (často cizince), který už „to dokázal“. Vlastní výstup je formován tak, aby vznikl dojem, že se to může podařit skutečně každému, a hlavně, že peníze jsou jediné a skutečné štěstí, které může člověka potkat. Po pódiu defilují úspěšní snobi, předhánějící se v počtu aut, domů, váze zlata, které mají na sobě apod. Současně je však apelováno na mravní dokonalost takového počínání. Vše bylo přeci vykonáno a vyplynulo jen z pomoci jiným.

    Divák je ujišťován o nepřátelství, hlouposti a špatném charakteru okolí, které jeho myšlenku nepřijalo (POZNÁMKA STANDY: VŠIMLI JSTE SI UNIVERZÁLNÍ ARGUMENTACE ZASTÁNCŮ MLM? TY JSI VŮBEC NIC NEPOCHOPIL!). Úvod, průběh i závěr je navíc doprovázen různým druhem skandování až po frenetický řev. Jak se to celé odrazí na osobnosti jedince je myslím zřejmé. Kromě seminářů existuje další element posilující pevnost sítě. Jsou jím knihy a audio či video kazety, ideologicky zaměřené ke změně osobnosti. Knihy samy o sobě nejsou nijak závadné, neboť se jedná především o publikace zaměřené na jednání s lidmi (Dale Carnegie) a myšlení podnikatelů. Většina z nich je k dostání v knihkupectvích. Jejich nesprávný výklad a naprosto nekritické pojetí však může napáchat velké škody. Kazety už jsou jednoznačnější. Jsou namluveny lidmi, kteří jinak hovoří na seminářích, a tak člověk, který by jinak týden či dva po takové akci vystřízlivěl, je nadále bombardován těmi samými informacemi ve dne v noci. Návrat k normálu je tedy o to těžší.

    Společně s řekněme mediální manipulací je zde ještě jedna metoda, kterou však známe i ze sekt, totiž dvojná vazba (double bind). U MLM je dvojná vazba uplatňována tak, že člen je na jednu stranu neustále ujišťován o přátelství, dobrých úmyslech atd. a na stranu druhou je vystaven aroganci a často i bezohlednosti člověka, který je na pyramidě výše. Vzhledem k tomu, že každý dealer má pocit, že nutně potřebuje pomoc shora a že bez ní by byl ztracen, dostává se tak do stavu naprosté nekritičnosti a odevzdanosti. To vše je ještě umocňováno požadavkem pozitivního myšlení, které zakazuje jakékoli negativní vztahy a názory vůči komukoli. Tím se do pavučiny zaplétá stále víc a víc a případný odchod je tak ještě těžší. Přispívá k tomu i skutečnost, že své přátele buď dostal do sítě a nebo je jako pitomce, nepřátele a bezcharakterní opustil. Od double bind je jen krůček ke klasickému brain-washing – výplachu mozku jak je znám z korejské války, ale i odjinud. Člověk déle vystavený tomuto tlaku začne velmi rychle přijímat názory, postoje, ale i chování svého výše postaveného kolegy. Vytváří obdobný tlak na jedince, kteří jsou v hierarchii pod ním, a vše se opakuje.

    Oproti sektám tu však je jeden velký rozdíl. Na jednu stranu nebezpečí snižuje, na stranu druhou je však paradoxně zvyšuje. Mám na mysli možnost ověřitelnosti. Pokud je nám v sektě slíbeno, že budeme spaseni, těžko můžeme zjistit, zda je to pravda či ne. To však u MLM neplatí. Každý má možnost na seminářích, ale i jinde potkat lidi, kteří už dokázali zbohatnout. To je pádný důkaz pro všechny, kteří si myslí, že toho mohou dosáhnout také.

    Vzato kolem a kolem mají v podstatě pravdu. Málokoho však napadne za jakou cenu. Pokud si vezmeme papír a tužku, zjistíme například, že pokud na počátku fungování firmy stačilo k dosažení určité finanční úrovně několik dnů či týdnů, za rok, za dva se už jedná o měsíce ne-li roky. To je však to nejmenší. Pokud kladu otázku „za jakou cenu?“, mám na mysli především osobnost, která se díky neustálým atakům mění. Z lidí po určitém čase mizí jejich individualita, stávají se jakýmisi produkty systému, který následují. Nejsou schopni vnímat jakékoli duchovní hodnoty, umění, vzdělání atd. Vše předesílají otázkou „a kolik mi to vydělá?“. Jediné, co má v jejich očích skutečnou cenu, jsou peníze, moc a hmotné statky z toho plynoucí. V tom vidím vůbec největší nebezpečí, které z toho jednotlivci, ale hlavně společnosti hrozí.

    Je jasné, že v zájmu demokracie a ekonomie není možné tento fenomén zakázat. Účinná osvěta by však byla jistě na místě, neboť riziko je skutečně vysoké.
    PSYCHOLOGIE DNES 4/1996

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *