Amway a propaganda

Co by to bylo za týden, kdybych nebyl Amwayáky alespoň jednou uražen. V nejnovějším výplodu admina stránek Amway-fakta jsem byl rovnou označen za Goebbelse. Admin bohužel neodpověděl na přímou otázku z mého předchozího textu, místo toho uráží, což je zřejmě znakem toho, že k mému předchozímu textu není co dodat a video je skutečně z verbovací seance Amway.

V textu jsem označen za Goebbelse proto, že jsem vynechal část z textu na jakémsi diplomu z roku 1989. Asi ano, vynechal, protože koho to po téměř 26 letech zajímá, když před 3 lety organizace Greenpeace upozornila na spolupráci Amway s Wilmar? Oslavovat diplom z roku 1989 je asi stejné, jako kdyby dnes Miloš Jakeš hlasitě slavil výsledky 8. komunistické pětiletky (1986-1990). Ano, víceméně zcela absurdní, protože svět je dnes dál a místo aby Amway byla za ekologii chválena, jako v roce 1989, byla právě organizací Greenpeace v roce 2012 kritizována, za to, že nedostatečně dbá o obnovu deštných pralesů – nezabraňuje deforestaci.

Admin také nakousnul téma propaganda, za což mu děkuji, protože odhalováním pravdy přes propagandistické zástěrky se zabývám už roky. Co je velmi vtipné, dokonce cituje Wikipedii, tedy stále ještě ojedinělou studnici informací, která je však znesvěcována právě útoky korporátních PRistů, jako je jeho kolega Historik75. Pravda, článku o propagandě zatím asi ještě můžeme věřit, protože za ním nestojí ničí ekonomické zájmy, na rozdíl od článku o Amway…

Uděláme si teď menší historický exkurz, abychom admina trochu dovzdělali ohledně propagandy a PR. Praotcem zakladatelem toho, čemu dnes říkáme PR – Public Relations, je Edward Bernays, mimo jiné synovec Sigmunda Freuda. Samotný termín Public Relations pak vzniknul v období I. Světové války a jeho autorem je právě Bernays. Veřejné mínění v USA bylo totiž proti vstupu země do války. Bernays v té době pracoval ve státní Komisi pro veřejné informace. Věděl, že nejúčinnějším prostředkem, jak změnit názor běžných Američanů je propaganda. Toto slovo však v průběhu války získalo velmi negativní nádech, takže Bernays vymyslel termín PR, byť je zřejmé, že oba termíny pro něj byly libovolně zaměnitelné. Prostředky propagandy – PR pak byl opravdu schopen získat podporu veřejného mínění na svou stranu, mimo jiné např. i texty o tom, že německé jednotky v Belgii na obsazených územích vtrhly do nemocnice a vyhazovali kojence z oken… Tento argument byl tak úspěšný, že jej američtí propagandisté použili ještě jednou před operací Pouštní Bouře, kdy měli pro změnu iráčtí vojáci vytahovat kuvajtské děti z inkubátorů. Samozřejmě v obou případech šlo o bohapustou lež.

Ale zpět k Amway. Z propagandy mě obviňuje někdo, jehož zaměstnavatel si sám objednává a platí PR agenturu pro zlepšení svého obrazu na veřejnosti? No není to absurdní?

7 komentářů u “Amway a propaganda

  1. Chtěl bych vidět, kolik lidí z Amway-fakta v Amway skutečně podniká jako klasický podnikatel.

  2. Zkus přímo kontakt na Amway.cz, Tel.: +420 283 017 120, e-mail: cz_obchodni@amway.com. Tam dostaneš čísla nejpřesněji. Tady z to asi nedostaneš, nepředpokldádám že tu budou zaměstanaci Amway…

  3. Honziku, díky moc za kontaktní informace. E-mail jsem právě odeslal a těším se na jeho odpověd. Zprávu tady rád zveřejním.

  4. Pro Honzika

    Jistá Monika Koutná chce číslo licence. Takže špatnej tip. Ale přesto dík za snahu.

  5. Jarda: Potichu jsem čekal, jestli k tomu náhodou dojde… Ale samozřejmě, že ne…:-)
    V ČR se operuje s číslem někde mezi 26-30 tisíci lidmi, což je už po poměrně dlouhou dobu +- konstantní hodnota. Odpadlíky se daří nahradit novými, někdy je jich o chlup víc než odpadlíků, někdy míň…
    A zde přichází to důležité. Pokud někdo rozpočítá obrat a možné provize mezi 26-30 tisíc lidí, tak zjistí, že v průměru vydělávají nula nula nic…
    Jenže potom nastoupí PRista z Amway a řekne, že vlastně podnikatelů v Amway (přestože je to „nejlepší podnikatelská příležitost na světě“) je vlastně jen pár a mají obrovské příjmy. Ostatní jsou jen registrovaní zákazníci. A pravdu Vám samozřejmě nikdy neřeknou, protože potom byste si to mohl hravě propočítat, což oni samozřejmě nechtějí… 😀

  6. Pepek1: Amway uvádí číslo kolem 25000 registrovaných Vlastníků podnikání Amway a registrovaných zákazníků. To je naprosto průhledný počet. Počet VPA je kolem 4000. Tedy lidí, kteří s Amway podnikají. Pokud rozdělíte provize mezi tento počet, je to něco jiného, než když jej rozdělíte mezi 30 000. Registrovaní zákazníci jsou skutečně pouze zákazníci, tudíž nemohou výrobky prodávat. Jsou pouze zvýhdoněni v nákupu výrobků. Nechápu, co myslíte tím, že „Pravdu Vám nikdy neřeknou“. Stačí vznést dotaz na firmu a bude Vám poskytnuta odpověď. Počet se mění zejména na začátku roku, neboť je vždy obnovit licenci. To trvá každému jinak dlouho a jsou lidé, kteří na to zapomenou, nebo obnoví licenci později (asi tak jako když zaplatíte pozdě elektřinu nebo telefon). Není na tom nic neprůhledného či divného.

  7. amway:

    4000 lidí s Amway v ČR podniká jako fyzická nebo právnická osoba? 4000 lidí vydává faktury, vede si účetnictví, podává daňové přiznání, platí si zdravotní a sociální pojištění? Pokud ano, doložte toto tvrzení.

    Kolik vám firma Amway posílá na vás podnikatelský účet?

Napsat komentář: Jarda Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *