Amway je prý nejlepší podnikatelská na světě

Amway je prý nejlepší podnikatelská na světě. To tvrdí Roman Hassmann při svých školeních.

Je skutečně toto nejlepší podnikatelská přiležitost na světě? Není. Většina vlastníků podnikání Amway nepodniká (VPA), nemá živnostenský list (ŽL). To je největší důkaz toho, že se nejedná o nejlepší podnikatelskou příležitost na světě, jak přednáší Roman Hassmann. Podnikání vypadá tak, že podnikám jako fyzická (ŽL) nebo právnická osoba (s.r.o. apod.). Podnikatel si platí zdravotní a sociální pojištění ze svého zisku, vede účetnictví, podává daňová přiznání, apod. Podnikání musí generovat zisk, jinak ho nemá cenu vykonávat. To se ve většině případů amwayi neděje…

Video: Amway je prý nejlepší podnikatelská na světě

6 Responses to Amway je prý nejlepší podnikatelská na světě

  1. Ten Hassmann kecá nesmysly.

  2. Celý systém funguje na skutečném mytí mozků. Cílem je přesvědčit dealera, partnera, asistenta – říkejme těm ubohým figurkám, jak chceme – že on sám pro firmu žije, že je její nedílnou součástí a že firma představuje jedinou smysluplnou náplň jejich života. Rodina, volný čas, zájmy a koníčky – to vše jde stranou, to vše je třeba obětovat pro blaho firmy, jak se dočtete kupříkladu zde: http://www.angelfire.com/ab/richterova/

    Jak se dále dočtete na řadě webů, rozdíl mezi MLM a pyramidovými hrami neboli letadly je ten, že v pyramidě se netvoří hodnota a pouze dochází k přerozdělování vkladů členů přistoupivších na nižší úrovni ve prospěch členů na vyšších úrovních. A nyní se dostáváme k jádru…

    Celý problém spočívá v tom, že většina MLM je pouze zlegalizovanými pyramidami; zlegalizovanými tak, že Vás při náboru na tzv. semináři donutí za nekřesťanské peníze, tj. v řádu několika tisíc až několika desítek tisíc korun, nakoupit naprosto podřadné zboží, které má pouze zlomek deklarované a Vámi uhrazené hodnoty. Příklady nátlaku: „Nekoupíš dnes, nekoupíš už nikdy. Toto je tvoje životní šance, ta se už nebude opakovat! Podívej, já jsem přemluvil svého šéfa/manažera k tomu, aby tě sem na tu akci vzal, tak mi teď neudělej ostudu. Víš, co to dalo úsilí? Tobě se zdá 15 000 Kč moc? Když ses tady dozvěděl, že můžeš měsíčně vydělávat desetinásobek? Tak co je vlastně moc?“

    Uvažujme racionálně: kdyby Amway a podobné výrobky byly skutečně tak zázračné, jak tvrdí jejich zoufalí prodejci – náboráři – agitátoři, cožpak by se tyto produkty neprodávaly samy a na každém rohu? Přeci jestliže se zvyšuje poptávka, mám jakožto majitel firmy zájem vyrábět víc a hledám příležitosti ve velkoobchodních distribučních kanálech. Čím méně distribučních kanálů mám, tím je distribuce přehlednější, tím lépe mohu své distribuční kanály ovládat a tím více zisku si mohu ponechat sám. Nebo jsou snad majitelé Amway a spol. takoví fešáci, že jen tak z plezíru rozdávají statisíce, ba co dím, stamiliony korun?

    Dovolte mi uvést krátkou paralelu z drogistického oboru, tedy s mezinárodní korporací Henkel. Na webu henkel.cz najdete všechny potřebné informace, včetně informací o vlastnické struktuře, o vývoji akcií společnosti na burze, jakož i pravidelné finanční výkazy za každý jednotlivý kvartál. Jestliže jste investor, máte k dispozici kvalitní základ, na kterém můžete učinit informované rozhodnutí.

    Co najdete na webu Amway? Nic, ale zhola nic! Tedy kromě tuny fotek šťastných a rozesmátých lidí, které lze stáhnout odkudkoli z webu, katalogu, popisu neuvěřitelně skvělých výrobků a neodolatelných příležitostí k rozvoji svého podnikání. Do toho na Vás všude křičí odkazy na charitativní činnost firmy, tedy nátlak na city potenciální oběti: přeci když adoptují orla bělohlavého a vydru severoamerickou a ještě k tomu mají na svých stránkách odkaz na UNICEF, tak to přeci nemůže být nic špatného, no ne?

    Ja, pardon, málem bych zapomněl: rozhodně se dozvíte, že (cituji) „Amway má dva cíle:
    – být nejlepší podnikatelskou příležitostí na světě
    – prostřednictvím svých výrobků nabídnout lepší řešení pro lepší život.
    Tedy opět nicneříkající žvást, jehož cílem je jen podnítit chuť člověka, který chce rychle a snadno zbohatnout.

    Pokud mám ve srovnání pokračovat, tak Amway má v ČR základní kapitál 1 600 000 Kč. To není na „nejlepší podnikatelskou příležitost na světě“ nikterak závratná částka. Čekal bych spíše desítky milionů korun. Naproti tomu základní kapitál společnosti Henkel činí 155 000 000 (ano, sto padesát pět milionů) korun, tedy stonásobek z. k. spol. Amway.

    K obratu: u Amway se dozvíme pouze to, že v roce 2008 činil její obrat 437 mil. korun. To má zájemce asi omráčit, avšak když se podívám zpět na společnost Henkel, ta pouze ve 3. kvartálu roku 2011 vykázala cifru 451 milionů – eur. A nikoli v obratu, ale v provozním zisku (Operating Profit).

    To vše jsou signály, které by měly rozumného člověka před Amway a podobnými firmami důrazně varovat. Leč která z obětí si otevře web justice.cz, aby nahlédla do Obchodního rejstříku?

    Suma sumárum, Amway, stejně jako – troufnu si tvrdit – 95 % dalších MLM firem je podvod fungující na principu prodeje předraženého, kvalitativně přinejlepším průměrného, ale spíše podřadného produktu.

  3. Nejlepší na světě? Už toto samotné prohlášení je velmi podezřelé!

  4. Amwayáci se jenom hrajou na podnikatelé. Amway není o podnikání, je to o samospotřebě zboží. Nějakou dobu jsem to dělal a můžu vám říct, že už nikdy víc!

    • Tak to se máš čím chlubit, že jsi byl jedním z nich. Nechtěl bych s touto společností mít nic společného. Jste jen podvodníci, co z lidí taháte peníze a vše je založeno na té vaší pyramidě. A když jsem po někom z vás chtěl, aby mi předložil nějaké doklady, tak jste mi tvrdili, že ano, že máte všechno oficiálně ověřeno ale nikdo mi nic neukázal. Raději asi. Podvodníci!!!

  5. Poslouchám nahrávku Bez knih nebudeš nic (Hassmann).

    Mluví o svých začátcích a o tom, co se mu nelíbilo a jak ho získali. Nedávalo mu smysl, že by mu chtěl někdo pomoct atd. a nakonec to obrací do toho, jak to ,,pochopil“. Říká, že je to normální, že tenhle byznys je jiný. Rozbíjí tím myšlení lidí. Také zaznělo, že ,,Tohle je nejlepší byznys na světě“.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *