Amway CZ – klesáme dál!

Amway nedávno ve veřejném rejstříku na portálu justice.cz zveřejnila výroční zprávu a účetní závěrku za rok 2013. A je to opravdu zajímavé čtení. Přestože ve výroční zprávě je Amway pyšná na to, kolik dalších nových výrobků uvedla ne český trh, její tržby klesly o více než 4 miliony Kč oproti předchozímu roku. Tržby z prodeje zboží se sice meziročně zvýšily o cca 100 000,-, výnos z obnovovacích poplatků členů však klesl o více než 1 milion Kč a výnosy z ostatních služeb o více než 3 miliony Kč.


Zdroj: roční závěrka 2013 – justice.cz

Spolu s s poklesem tržeb klesaly i odměny distributorům. Meziročně o téměř 2 300 000,- Kč.

Velmi zajímavé je pak porovnání těchto čísel s účetní závěrkou za rok 2004, tedy téměř o dekádu staršími čísly. Tržby z prodeje zboží byly v roce 2004 vyšší o téměř 11 000 000,- Kč, výnosy z obnovovacích poplatků pak byly téměř 9 000 000,- . Pouze tržby za poskytování ostatních služeb byly čtvrtinové proti roku 2013 – to zřejmě souvisí s tím, že distributoři Amway dnes kromě výrobků Amway nabízí i služby telefonních operátorů, elektřinu, plyn, pohonné hmoty a další služby.

V roce 2004 pak byly odměny distributorům 87 573 000,-Kč , což je o téměř 4 miliony méně, než nejaktuálnější čísla z roku 2013.

Protože mezi porovnávanými daty je časový rozdíl 9 let, pro objektivní srovnání je třeba započítat vliv inflace. Částku 91 400 000,- Kč tedy očistíme o inflaci, abychom ji mohli porovnat s hodnotou odměn distributorů v roce 2004. Průměrná roční inflace mezi lety 2004-2013 byla 2,51% a jednalo se o období 9 let. Po přepočtení odměn roku 2013 na úroveň odměn v roce 2004 nám vychází částka 73 122 000,-Kč. Reálně si tedy distributoři Amway v roce 2013 vydělali o téměř 14 500 000,- méně, než v roce 2004. To vše i přesto, že se značně rozšířila nabídka produktů Amway, a také dalších služeb.

České Amwayáky tato čísla zamrzí asi ještě více proto, Amway globálně v roce 2013 dosáhla nejvyšších prodejů v historii – 11,8 miliardy dolarů. Tato rekordní čísla se však z větší části odehrávala v Asii, zatímco saturované a vysoce konkurenční trhy v Evropě a USA vesměs stagnují nebo klesají, včetně toho českého – proto jsou také dnes motivačně propagační weby této společnosti plné úspěchů Korejců či Japonců a nářků nad tím, jak jsou ti Češi líní…

22 komentářů u “Amway CZ – klesáme dál!

  1. Amwayáci určitě s účetní závěrkou souhlasit nebudou. Vždycky si všechno nějak odůvodní. Pořád si něco nalhávají. Dva znám, tak vím jak to tam chodí. Nebo snad někdo z vás vydělává tolik, že nemusí chodit do normálního zaměstnání???

  2. Chceš mít pasivní příjem 20 000 měsíčně? Pojď do Amway a do roka to budeš mít! Tohle mi cca před rokem tvrdil můj kamarád, kterej dělá Amway hodně roků. Dělal jsem co chtěl. Měsíčně utrácel za zboží min. 5 000 Kč, pravidelně chodil na semináře, poslouchal nahrávky, kupoval a četl předepsanou litaraturu. A samozřejmě jsem vykládal plán všem příbuzným a kamarádům. Když to všechno sečtu, tak jsem jenom na tom prodělal. V Amway jsem nepotkal nikoho, kdo by v tom skutečně podnikal…

  3. Tenhle článek je úplně zbytnečný. To je přece každýmu jasný, že vás MLM nebude živit. Divím se že to ještě existuje. Zažil několik MLM, všechno je to stejná pakáž.

  4. Pročetl jsem si několik negativních článků na netu a musím říct, že taková snůška „rádoby“ dobře míněných informací, je opravdu silným zážitkem. Je to známka toho, že pisatelé a pisálci vůbec nepochopili, v čem je síla tohoto podnikání. Právě proto jsou zde doporučeny knížky, CD a semináře, neboť s přemýšlením zaměstnance, je těžké podnikat v čemkoliv. Když si jako podnikatel otevřete obchod s jakýmkoli zbožím, máte výdaje za zboží, prostory, energie, zaměstnance, oprávnění, reklamu, … A čekáte na prvního kupujícího. Jaké jsou výdaje na začátku? Statisíce! Jakou máte jistotu, že si konkurence neotevře krám pár metrů od Vás a nepodsekne ceny? Tady to funguje na tom, že začnete nakupovat jinde a ukážete tento způsob dalším lidem. A náklady? Investujete do sebe. Podnikání není zaměstnání. Každý úspěšný podnikatel se učí. Možná je chyba, že to lidem, kteří tu píší hanopisy, špatně vysvětlil, kdo je zasponzoroval.

    1. Romane, síla Amway podnikání je v tom, že k produktům Amway, kromě marže firmy samotné, přidáte ještě 30% navíc, které pak dělíte mezi mnoho a mnoho úrovní. To je v kostce celé. „Sponzor“ to vysvětlil naopak velmi dobře, jen mu zřejmě chyběly matematické schopnosti 2. stupně ZŠ, když je ochoten kvůli většinou směšné provizi (spíše iluzi provize) připlácet na každém jednom produktu kolem 30% MLM marže… A pohádku o podnikání si nechte od cesty, vždyť sám dobře víte, že velká část „distributorů“ (spíše ale samozásobitelů), ani nemá živnostenský list. Vždyť je to směšné…

      1. Pepku1, my dva se asi neshodneme, nicméně chci reagovat na Váš příspěvek. Zmiňujete marži 30% a marži firmy samotné. Slovo „zisk“ není špatné slovo. Je to dobré slovo. Nebýt zisku, nefunguje ani jedna firma kolem nás a nemůže ani zaměstnávat lidi. Amway funguje bez reklamy v TV, bez billboardů, letáků do schránek, atd. Tu reklamu zde dělají distributoři a někdy jen samotní zákazníci na základě vlastní zkušenosti s tím výrobkem nebo službou. Při podnikání Amway nejde ani tak o to, že prodám výrobek nebo službu, ale že tvořím síť distributorů a zákazníků. A těm, kteří chtějí, pomůžu v jejich podnikání. Je to úplně stejné jako u doktora nebo autoservisu. Doktor potřebuje pacienty, opravář auta. Prostě musí mít sít.
        A ještě poznámka k tomu podnikání. Neznám firmu, která Vám za licenční poplatek necelých 750,– Kč/rok umožní podílet se na možnosti vytvořit si vlastní podnikání klidně po odpracovaných 8 hodinách v zaměstnání. V podstatě bez nákladů tady postupně můžete rozvíjet svoje PODNIkÁNÍ (ta síť odběratelů je opravdu Vaše – narozdíl třeba od finančních služeb, kde se poradci často přetahují o jednoho klienta nebo, pokud se zdá vedení firmy, že má dotyčný moc velký klientský kmen a nestihne ho „dostatečně vytěžit“, část pracně vytvořeného kmene mu bez pardonu vezmou).
        A živnostenský list? Protože je na vyzkoušení tohoto byznysu půl roku (tzn. pokud by se dotyčnému člověku tahle možnost nelíbila, Amway garantuje, že mu do půl roku vrátí peníze za licenci !!!). Ze začátku být ŽL nemusí, pokud člověk dosáhne nějaké výše obratu, musí si ho pořídit. Takže nejsou ani žádné náklady na papírování na začátku. A k tomu je na exkluzivní výrobky záruka spokojenosti 90 dnů. Ukažte mi podobnou firmu a příležitost. Tolik za mě. Hezký večer.

        1. Ano Romane, zisk není špatné slovo. To já netvrdím, ale Vy mi to podsouváte. Amway funguje bez reklamy? Tak to si ale lžete do vlastní kapsy. Proč platí Sandru Bullock za reklamy Artistry, proč je (nebo byl) v US Amway arena – stadion? Proč o reklamách v tisku mluví na youtube i přímo Vaše paní ředitelka Dikošová? Naopak Vy máte reklamy a k nim ještě „word of mouth“, tedy dvojité náklady, které samozřejmě zboží zbytečně prodražují, proto je také Amway sice jednička mezi MLM, ale oproti zavedeným konkurentům v každém supermarketu o řád(y) jinde v obratu. A proto netvoříte síť distributorů, ale spíš síť samozásobitelů, protože mimo věřící je to prakticky neprodejné a neschopné konkurence. To srovnání s doktorem a opravářem aut také kulhá na obě nohy. Doktor netvoří další doktory, automechanik netvoří další automechaniky, oba hledají jen zákazníky. Kdežto Vy s Vašimi cenami narazíte na zákazníka jen těžko, zato tvoříte síť sobě podobných a vzájemně si při rekrutování konkurujících lidí.

          Podnikání bez nákladu? A co nepovinně povinné odběry zboží? Honba za body? To je naprosto stejné v Amway, Partners, OVB. Vy si jen koupíte Vaše předražené Jary, poradce zase bouchne pojistku mámě. Výsledek stejný, jde o pozici výš, nebo se na ní udrží.

          Záruku Vám neberu, ale… Můžu zboží vrátit kdekoliv a komukoliv, nebo poslat poštou k Vám do Troji? Nebo to musím vrátit přes toho známého, který do mě hodinu hučel, jak je to super? To totiž pro mnohé může být to, co je od vracení zboží odradí. Také přeji hezký večer.

  5. Amway nemusím. Kolega z práce nedokáže mluvit o ničem jiným. Je pořád nadržený na to, aby si každej od něj něco předraženýho koupil. Taky ty hloupý řeči o vysokých příjmech.

  6. Manžel se totálně zcvoknul. Pořád amway, amway… Už brzy prý přestane chodit do práce, protože s amway bude vydělávat víc než slušný peníze. Je tam prý hodně milionářů. Amway neskutečně mění lidi k horšímu. Doufám, že brzy dostane rozum.

  7. Výroční zpráva za rok 2021 je venku. Tržby klesly oproti roku 2020 o 8%, tedy o více než 37 milionů Kč za trh v ČR a SR. Zároveň na obou trzích fungovalo více, než 35 000 Amwayáků. Samozřejmě, svádějí to na Covid, to je jasné, ale také prý je to důsledek pomalejšího přijímání vícenásobných změn v obchodních praktikách ze strany ABO, včetně revize přístupu k poskytovaným slevám a problémům se skladovou dostupností zboží.

    Zaujaly mě ty vícenásobné změny v obchodních praktikách. To je asi ta svoboda, když vám jako Ičaři (a často ani to ne) něco nařídí nebo změní, tak můžete držet hubu a krok, nebo jít, to je asi tak celé…

    1. Pozitivní informace. 35.000 distributorů? V průběhu utratí distributor za rok cca 10.000 korun za pomůckový byznys. Cca 2x velký seminář a 7- 8x malý seminář plus 12x cd.

      To znamená že pouze několik málo jedinců si rozdělí ročně v CZ a SK více než 350.000.000 CZK Tři sta padesát miliónů korun ročně. To se Hasman, Čížek a jiní mají. A to se vyplatí.

  8. Jako fakt klesly tržby v ČR? 😀 Na Amway fakta se píše, že jim celosvětově stouply. Tak snad bude lidem pod Hasmannem teplo u srdce, že v Malajsii je to na vzestupu a limuzína je už na cestě odtud a za chvíli jim přijede zatroubit před fabriku…

  9. Čísla za rok 2022 jsou venku. Amway CZ/SK meziročně poklesl obrat o 7%, v roce 2021 byly tržby 446 468 000,-, zatímco v roce 2022 už jen 413 275 000,-. Výrazně poklesly také odměny distributorům, meziročně o 9 361 000,-…

    1. Právě proto je Amway nejlepší, nejvýhodnější a nejbáječnější byznys na celém světě!!! Chi chi

    2. Amway je ale furt nejlepší – protože zdražovat svoje výrobky, ale zároveň mít pokles tržeb, zvládne opravdu jen machr…:-)
      A český držitel podnikání Amway se může radovat, páč už, už, už, už, už konečně přijede bílá limuzína…:-D
      Stejně jako se Helena Růžičková dočkala ve filmu Saxana Kryštofa Columbuse, který za ní připlul vodovodním kohoutkem…:-D

    3. V roce 2022 byl jeste ten blby COVID tak to chapu,ze amway klesl obrat,ale jsem strasne zvedavy na obchodni cisla za rok 2023,protoze jestli rok 2023 bude obchodne jeste horsi nez 2022 tak ten amway uz bude uplne v prdeli……

    4. Mám za to, že POKLES je dám tím, že v roce 2022 bylo kvůli kovidu omezené shromažďování lidí, tedy omezení seminářů, meetingů, kontaktovacích schůzek a pod……Prostě nebylo možné na lidech „klečet“ a přemlouvat je ke vstupu, nákupu zboží, či aktivitě v hledání dalších oveček…. Proč má nejlepší podnikatelská příležitost na světě takové problémy?????

  10. Ale to by přece mělo být přesně naopak – lidi nemohli chodit ven, takže by měli nakupovat z eshopu Amway všechny koncentrovaný sračky, smejčit doma jak o život, spotřebovávat spousty vody z espringu, v tom si vařit špagety, zapíjet xs drinkem, aktualizovat vybavení domácnosti od hrnců přes pánve až po karafu…
    Prostě ne, bez covidu by ztráta byla ještě větší…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *